Monday, May 18, 2009

and the blogging begins....

woohooo...finally...my own blogspot...bole la crite pasal aktiviti aku.....
where shall i begin....hmm....think I'll start from this year la kut....
my outdoor activities picked up its pace in January 2009, since my hubby keje kat belah pantai timur....
memula...sport club dia organised aktiviti naik Gn. Chemerung....hehehe...oo...date on the pic is incorrect....belom betolkan date lagi masa amik gambo nih...
ni di kaki gunung tu.....
dalam perjalanan tu tetiba ada pulak satu pokok pelik yg berlubang-lubang dan...ape lagi...sume la pi melekat situ amik gambo....
mula mendaki on 13th Feb. 09 dan sepanjang pendakian banyak pemandangan sungai yang sangat cantik...perhh!! 1st class....kalu la taman rumah aku camtu....syiok oo...
kalu view ni letak kat belakang rumah aku memang best in de world la....

we spent the nite kat Camp Y....it was 14th February 2009 and we were up & away on a mountain.... kat Camp Y ...aktiviti sendiri/bebas...aku pilih tapak khemah yg betul-betul mengadap sungai....best....bukak pintu khemah je nampak sungai....air sungai pulak....sejuuk....dan banyak ikan....that nite for the 1st time in my life....aku kene gigit pacat....EEEEYUUUCK....nasib baik menatang tu dah jatuh baru aku perasan ada kesan gigitan dan berdarah...kalu tak...satu campsite tu le gamaknye...dengar aku meraung...I HATE PACAT....HATE THEM, HATE THEM, HATE THEM.....
early the next day, continue mendaki.....dan seperti mane-mane gunung...gunung ni pun ada taman bonsainye sendiri....cantik jugak....
ahkirnya....sampai peak at about 1pm.....ehem...ehem....kami bertiga sampai dulu....budak tengah tu baru darjah brape..(lupe daaa...) tapi tenaga dia tetap maintain beb....power tuu.......tak nampak view sekeliling pulak ateh tu sebab kene blok pokok-pokok....so lepak-lepak je la atas tu sambil posing-posing and makan ape-ape jajan yang ade....tak continue sampai Air Terjun Langsir pun....tak pasti kenape, tapi aku ok je....oiii...penat jugak nak sampai ateh tuu....lepas rehat for an hour or so....kami pun mula turun semula ke Camp Y,
ni geng-geng yang sampai atas.....
balik kat Camp Y...my hubby buatkan lunch sementara aku pack up... pastu mula perjalanan turun....hujan masa turun...and sepanjang jalan aku harap-harap jangan ada pacat yang menyinggah kat aku...
kami sempat buat pit stop kat air terjun...aku lupe nama dia tapi it was not far from kem balak along the way turun tu....org lain sume syiok je terjun...but aku kene tahan perasaan...sebab hubby aku tak bagi terjun...o man!!...but an order is an order...hehehe....
petang tu sampai kat kaki gunung.....dengan ibu jari kaki ku lebam kene kasut....look so darn ugly...but hey! Look at the bright side of it....nanti aku dapat kuku kaki baru...hehehe....hubby aku pun cakap aku kene pakai barang-barang or equipment yang heavy duty baru tahan lame...ganazzz....wargh wargh....
view dari jambatan gantung.....

No comments:

Post a Comment