Monday, April 11, 2011

Al Kisah Kek.....

Di suatu pagi yang membosankan....tetiba bila masuk yahoo...ada pulak feed pasal Red Velvet Cake...lepas tu gatal tangan la nak google resipi kek tu....sebab malas nak tengok banyak-banyak versi kek tu...aku pick je the resipi the 1st on the list....hahaha...hah! Aku dah ada projek baru...tengahari tu ajak la kaki gi carik bahan kek....hehehehe....the next day ada member tanya mana keknye...aku tak plan pun nak buat malam tu jgak...ingat buat wiken...tapi dah member tanya gitu...berkobar balik la pulak semangat nak buat...so petang tu projek bermula.... Kertas resipi di depan mata dan ikut betul-betul arahan resipi....heee.....alhamdulillah...kek siap....tapi kureng naik daripada paras yang aku jangka....rasa pun ntah macam mana....next buat frostingnya...kah kah kah...dalam ikut resipi tu tak menjadi jugak....tercair...so tak jadi nak bawak kek ke ofis pagi next day sebab frosting takde....lunch hari tu gi carik bahan frosting lagi skali....kali ni guna whip cream jenis lain....petang tu balik terus buat....huhuhu...menjadi kali ni....pastu...aku amik kek tu & belah 2...pastu sapu frosting....waaah...syiok plak sapu-sapu frosting tu...macam pro pulak...ahaksss.....owh...tadi ada rasa sikit keknya...agak kepahitan kat hujung lidah....other than that...& sifatnya yang tak mengembang banyak...boleh tahan jugak rasanya....mana pulak silapnya...anyway...aku bawak jugak ke ofis....awal-awal aku bagi amaran ada rasa kepahitan sikit....pelik pulak bila ada kata takde rasa pahit ada kata ada sikit....anyways...kejap je abis....hehehe....selamat kek aku tu hahaha...alhamdulillah...semua selamat selepas makan kek aku tu....hahahaha...next time aku rasa kene kurangkan kaler or maybe serbuk koko dia tu kut....ni gambar kek tu.....

No comments:

Post a Comment